Prva posvetovalna konferenca Višje strokovne šole Šolskega centra Velenje


Višja strokovna šola Šolskega centra Velenje, kjer potekajo študijski programi na področjih informatike, mehatronike, elektronike, gostinstva in turizma, geotehnologije in rudarstva ter varstva okolja in komunale, je pripravila prvo posvetovalno konferenco za predstavnike kadrovskih služb in mentorje praktičnega pouka v podjetjih.

OKREPITI DIALOG MED ŠOLO IN PODJETJI

Po uvodnih nagovorih direktorja Šolskega centra Velenje (ŠCV) Janka Pogorelčnika in ravnatelja Višje strokovne šole Uroša Sonjaka je Miran Papež predstavil rezultate projekta Erasmus+ z naslovom Cooperative and Work Integrated Curriculum, katerega namen je bil okrepiti dialog med šolo in podjetji, izboljšati praktično znanje študentov in vzpostaviti individualni pristop pri usposabljanju. 

VIŠJEŠOLSKI PROGRAMI NAJBLIŽJE POTREBAM GOSPODARSTVA

Kot je povedal direktor Savinjsko-šaleške gospodarske zbornice mag. Franci Kotnik, so višješolski študijski programi glede na delež praktičnega pouka še najbližje modelu izobraževanja, za katerega se zavzema gospodarstvo, rezultat pa so praktično stoodstotno zaposljivi kadri, ki lahko po 800 urah prakse (400 v prvem in 400 v drugem letniku) zelo hitro samostojno opravljajo določena dela in naloge v podjetjih. Tem rezultatom naj bi se na poklicni ravni približali z vajeniškim modelom izobraževanja, ki je v fazi uvajanja, potrebne pa so še spremembe na nivoju srednješolskega in visokošolskega izobraževanja.

IZKORISTITI PRILOŽNOSTI, KI JIH PONUJA ODPRTI KURIKULUM

V nadaljevanju sta Martina Omladič in Srečko Zorman predstavila inovativne pristope in delo na področju praktičnega izobraževanja, Jože Lukanc pa je predstavil predlog prenove študijskega programa elektronika, pri čemer je izpostavil priložnosti, ki jih ponuja odprti kurikulum. Podjetja, kjer študenti opravljajo praktični del izobraževanja, lahko predlagajo konkretna znanja oziroma kompetence, ki jih potrebujejo zaposleni pri njih, v ta namen pa je v sklopu učnega procesa na razpolago dvakrat 180 oziroma skupno 360 ur. Dodatno je z istim namenom mogoče izkoristiti še 150 ur za izbirni predmet.

USTREZNO USPOSOBLJENI KADRI V PRIHODNJE VSE BOLJ POMEMBNI

V razpravi so udeleženci konference izmenjali številne primere dobre in tudi manj dobre prakse, nato pa so si ogledali laboratorije v sklopu Medpodjetniškega izobraževalnega centra ŠCV.  Enotno stališče je bilo, da je s tovrstnimi konferencami smiselno nadaljevati, saj bodo ustrezno usposobljeni kadri v prihodnje še bolj pomembna konkurenčna prednost podjetij, kot so danes.

Fotogalerija