Slaba komunikacija v podjetju lahko povzroči veliko nevšečnosti, celo prava opustošenja. Eno najboljših orodij za izboljšanje interne komunikacije je ustvarjanje dobrih medosebnih odnosov med zaposlenimi. Trdni odnosi vplivajo na pozitivnejše delovno okolje, jasnejšo komunikacijo in večjo stopnjo produktivnosti.
Ljudje smo družbena bitja, na delovnem mestu pa preživimo tretjino svojega življenja. Zato je razumljivo, da potrebujemo dobre odnose s sodelavkami in sodelavci, saj imajo ti ključno vlogo pri razvoju in ohranjanju zaupanja ter dobrega počutja v organizaciji. Čeprav samo kakovost medosebnih odnosov ni dovolj za zavzetost, učinkovitost in uspešnost, lahko k temu znatno prispeva. V okolju, kjer se dobro počutimo, nastopamo bolj samozavestno, lažje razmišljamo in iščemo nove ideje. V sodobnem poslovnem svetu so nenehne spremembe postale ključna stalnica in z njimi se lahko učinkovito spopadamo samo s sodelovanjem in timskim ustvarjanjem vedno novih in boljših načinov. Dobri medosebni odnosi poleg tega prinašajo tudi več možnosti. Namesto zapravljanja časa in energije za nenehno reševanje negativnih odnosov se lažje osredotočimo na priložnosti, kot je pridobivanje novih strank in poslov, ter tudi na osebni strokovni razvoj. V okolju, kjer se zaposleni med seboj podpirajo in spodbujajo, lažje dosegamo rezultate in izkoriščamo priložnosti, ki bi jih sicer lahko spregledali.
Dobri delovni odnosi so možni tudi v večgeneracijskih okoljih Zaradi staranja prebivalstva in podaljševanja delovne aktivnosti se danes vse bolj srečujemo z večgeneracijskimi delovnimi okolji, kjer so lahko dobri medosebni odnosi še večji izziv. A osnovna pravila tudi v takšnih razmerah ostajajo podobna. Dobri delovni odnosi zahtevajo zaupanje in spoštovanje, pri tem pa je pomembno sprejemanje drugačnosti in priznavanje vrednosti prispevkov drugih k skupnim dosežkom. Brez vključevanja različnih ljudi ter njihovih različnih mnenj in znanj ima delovanje v vse kompleksnejših razmerah veliko manj možnosti za uspeh. Prav tako je za dobre medosebne odnose bistveno samozavedanje, ki pomeni prevzemanje odgovornosti za svoje besede in dejanja, pa tudi obvladovanje lastnih čustev in znanje za spopadanje z negativnimi čustvi drugih. Vsi dobri odnosi so vedno odvisni od odprte in iskrene komunikacije. Ne glede na to, ali sodelujete zgolj po e-pošti ali se sestajate osebno oz. preko video klicev, bolj učinkovito kot boste komunicirali s tistimi okoli sebe, bolje se boste povezali in ustvarjali boljše medosebne odnose. Kaj lahko naredim za boljše medosebne odnose? Vzpostavljanje odnosov na delovnem mestu bi moralo vedno imeti svoje mesto med našimi prednostnimi nalogami, saj vpliva na vse, kar počnemo, kako počnemo in kakšne rezultate pri tem dosegamo. Skušnjava, kot je zgolj opravljanje svojega dela ter ignoriranje drugih sodelavk in sodelavcev, je včasih lahko mamljiva, a dolgoročno se bo izjemno težko obnesla kot dobra izbira. Tukaj je nekaj preprostih napotkov, kaj narediti za izboljšanje odnosov s posamezniki in z ekipo: - Postavljajte vprašanja in pazljivo poslušajte odgovore. - Bodite odprti, iskreni in pošteni. - Prevzemite pobudo za začetek pogovora in bodite odprti do izkušenj drugih. - Ponudite pomoč, ne da bi vas kdo zanjo prosil. - Aktivno iščite načine za sodelovanje. - Zagotavljajte kakovostne povratne informacije. - Spoštujte svoje meje in meje drugih. - Bodite zanesljivi in odgovorni pri svojem delu. - Naučite se prepoznavati pristranskost in sprejemajte drugačnost.
Več o projektu POLET: POVEZAVA.
Bodite obveščeni o aktualnem dogajanju.